Dersin Adı | Mutfak Uygulamaları İçin Hesaplamalar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 108 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yemek sektöründe başarılı bir kariyer sahibi olmak için gerekli temel hesaplama becerilerini kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yemek sektöründeki reçetelendirme, porsiyonlama, ana yemek gruplarına göre maliyet, mönü ve personel maliyetleri hesaplamaları için gerekli temel hesaplama bilgisine sahip olmayı hedeflemektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mutfak Hesaplamalarına giriş: Yiyecek-İçecek sektöründe Başarılı bir kariyer için Matematiğin Önemi | Jones Terri (2008) Culinary Calculations: simplified math for culinary professionals Chapter 1, p 1-3 |
2 | Yemek servisinde temel hesaplamalar | Jones Terri (2008) Culinary Calculations: simplified math for culinary professionals Chapter 2-3, p 15-30 |
3 | Basit Problemlerle uygulamalı hesaplama problemleri Karışık rakamlar ve tam olmayan sayılarla temel matematik operasyonları | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 4-5, 31-49 |
4 | Profesyonel mutfak için hesaplama | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 6, 64-67 |
5 | Ölçü Birimleri standardize edilmiş reçeteler | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 6, 64-67 |
6 | Yemek servisi terminolojisi ve hesaplamaları Sipariş, yenilebilir, servis porsiyonlarında verim hesaplamaları | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 8, 94-100 |
7 | Ana yemek gruplarında sipariş ve yenilebilir porsiyonların etkisi | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 9, 102-117 |
8 | Reçete ve porsiyon maliyetleri hesaplamaları | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 10, 118-128 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Mönü fiyatlandırma hesaplamaları | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 11, 137-149 |
11 | Personel maliyet hesaplamaları ve kontrol yöntemleri | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 13, 165-177 |
12 | Sipariş ve depolama yönetimi hesaplamaları | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 14, 178-186 |
13 | Yemek sektöründe Bilgisayar uygulamaları | Jones Terri (2008) Culinary Caluculations: simplified math for culinary professionals Chapter 15, p 187-193 |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest